Hyvä Selkä -lehti

Hyvä Selkä -lehden kansikuva, kannessa Roman Schatz.

Hyvä Selkä -lehti on Selkäliiton julkaisema se­län terveyttä edistävä lehti. Selkäyhdistysten jäsenet saavat lehden jäsenetuna. Lisäksi lehteä jaetaan mm. tervey­denhuollon ammattilaisille ja yhteistyökumppaneille sekä erilaisissa tapahtumissa. Lehden voi myös tilata itselle tai lahjaksi liittymättä jäsenksi. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja sen hinta on 30 euroa (vuosikerta / neljä numeroa).

Lehti sisältää muun muassa henkilöhaastatteluja, asiantuntija-artikkeleita, tutkimusuutisia, selän itsehoitoon kannustavia ergonomia- ja liikuntaohjeita. Lisäksi lehti sisältää selkäyhdistysten menovinkkejä, ilmoituksia liiton tulevista koulutuksista ja tapahtumista sekä yhteistyökumppaneiden tarjoamista jäseneduista.

Lehti on sitoutunut liiton arvoihin sekä journalististen periaatteiden noudattamiseen. Hyvä Selkä on Aikakausmedia ry:n jäsen.

Osallistu kansikuvaäänestykseen

Hyvä Selkä -lehti täyttää tänä vuonna 30 vuotta. Päätämme juhlavuoden juttusarjan vanhojen Nikama-lehtien kansikuvaäänestykseen. Arvomme osallistujien kesken yhden (1kpl) Omron E3 Intense Pain Reliever -kivunlievittäjän.

Lue  lisää ja katso osallistumisohjeet

Haluatko kertoa tarinasi?

Haluatko kirjoittaa oman tarinasi Hyvä Selkä -lehden Minä ja selkä -palstalle? Millaisia selkä- tai niskavaivoja sinulla on ollut, mikä on auttanut vaivoihin tai miten olet oppinut elämään kipusi kanssa? Tarina kerrotaan omalla nimellä, mukaan kirjoitukseen tarvitsemme myös kuvan kirjoittajasta. Emme voi maksaa kirjoituksesta palkkiota.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä lehden toimitukseen sähköpostilla hyvaselka(a)selkaliitto.fi tai puhelimitse 045 121 8920.

Voit myös ottaa yhteyttä, antaa palautetta lehdestä tai jättää juttutoiveen alla olevan palautelomakkeen kautta.

Ensimmäisen jäsenlehden kansikuva, järvimaisema Heinolasta.Selän terveyttä edistävää lukemista 30 vuotta

Selkäliiton ensimmäisen jäsenlehden ilmestymisestä tulee tänä vuonna kuluneeksi 30 vuotta. Lehti alkoi ilmestyä Nikama-nimellä vuonna 1990, aluksi kaksi kertaa vuodessa ja vuodesta 1995 alkaen neljä kertaa. Vuonna 2013 lehden nimeksi muutettiin Hyvä Selkä.

Lehti on alusta asti sisältänyt muun muassa henkilöhaastatteluja, asiantuntija-artikkeleita, tutkimusuutisia, selän itsehoitoon kannustavia liikuntaohjeita. Lue lisää

Tutustu lehden aiempiin numeroihin

Kollaasi Hyvä Selkä -lehden kansikuvista vuodelta 2019.

Hyvä Selkä -lehden aiemmin ilmestyneitä numeroita on luettavissa sähköisessä muodossa issuu-palvelussa.

Poimintoja aiemmin Hyvä Selkä -lehdissä julkaistuista artikkeleista on saatavissa myös pdf-muodossa, osa artikkeleista on julkaistu myös Selkäkanava-sivustolla.

Selkäliitto